Jak prowadzić TikToka - poradnik

Jak prowadzić TikToka – poradnik


TikTok to jedna z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych, na której użytkownicy mogą publikować stworzone przez siebie filmiki. Mimo że na rynek międzynarodowy TT wszedł w 2018 roku, do dzisiaj nie spada z rankingów popularności. Coś, co początkowo miało służyć wyłącznie do tworzenia trendów opierających się na tańczeniu do lecącej w tle muzyki, aktualnie pokrywa dużo szerszą skalę rodzajów krótkometrażowych filmików. Wraz z rozwojem popularności TikToka wśród jego użytkowników, znalazły się osoby, dla których stał się on nieodłączną częścią życia. W tym poradniku dowiesz się, jakie kroki warto podjąć, aby spopularyzować swoje konto i przyciągnąć do niego jak największą ilość widzów.

Jaką kategorię wybrać?

Pierwszym, co zauważysz, kiedy włączysz TikToka, jest to, że tzw. For You Page, czyli sekcja Dla Ciebie, zmienia się wraz ze wzmożoną używalnością aplikacji. Odpowiada za to algorytm podsuwający wszystkim użytkownikom treści, które mogą ich zainteresować. Wpływ mają na to zarówno wyszukiwania na samym TikToku, jak i podejmowane aktywności w innych aplikacjach telefonicznych. Tym samym każdy posiada swój własny mix filmików gotowych do przejrzenia. Pytanie jednak brzmi – w którą stronę skierować swoje aktywności?

  • Jeśli lubisz tworzyć wszelakiego rodzaju materiały wizualne składające się z innych krótkich urywków filmów czy seriali, możesz założyć konto z editami. Są one popularne wśród określonych społeczności interesujących się danymi produkcjami filmowymi i bardzo często wyszukiwane w przypływie nudy. Ani się obejrzysz, a w niedługim czasie zdobędziesz pierwszych widzów, którzy być może zostaną Twoimi stałymi obserwatorami.
  • Być może jesteś artystą, który chciałby spopularyzować swoją działalność, ale w Twoim otoczeniu nie ma ludzi, którzy doceniliby Twoje dzieła? Platforma TikTok jest w takim razie dla Ciebie idealna. Masz możliwość pokazywać proces powstawania Twoich prac, a także zbierać mini zamówienia złożone w komentarzach. Dobry kontakt z widzami oraz zaangażowanie w pracę mogą być gwarantem na to, że Twoja działalność zyska fanów z całego kraju, a nawet świata.
  • Posiadasz jakieś zainteresowania, o których lubisz opowiadać, ale nie masz z kim podzielić się swoją wiedzą? Skorzystaj ze strony TikToka, która zajmuje się określoną tematyką! Dużo popularnych twórców opowiada chociażby o historii czy będącym teraz na czasie true crime. Im więcej oryginalności dodasz do prezentowanych treści, tym większe zainteresowanie nimi – możesz spróbować z ciekawą grafiką w tle czy doborem mało znanych faktów.
  • Na TikToku istnieje coś takiego, jak wyzwania, które zmieniają się co jakiś czas na rzecz kolejnych. Czasami polegają one na wykonaniu jakiegoś tańca, a kiedy indziej ludzie chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z życiem codziennym. Jeśli jesteś osobą kreatywną, lubiącą tę kreatywność otwarcie pokazywać, ta kategoria jest skierowana do Ciebie!
  • Przewodnią dziedziną TikToka jest makijaż. Teoretycznie wiadomo, że im bardziej finezyjny, tym lepiej, ale nawet tutaj można obrać kilka kierunków. Masz możliwość tworzenia poradników dla początkujących, które cieszą się ogromną popularnością wśród nastolatków, ale jak najbardziej możesz też pokazywać proste makijaże okraszone ciekawą historią w tle. Grono widzów interesujących się makijażem nie maleje, więc nic dziwnego, że do tej kategorii dołącza coraz więcej twórców.

Wymienione powyżej kategorie wydają się tymi najbardziej podstawowymi na TikToku. Ostatecznie jednak decyzja należy do Ciebie. Jeżeli czujesz, że chcesz podzielić się z ludźmi czymś, co wiesz, co potrafisz albo tym, co sobą reprezentujesz, nie wahaj się i spróbuj swoich sił w tej aplikacji.

Sztuka tagowania na TikToku

Masz już wybraną kategorię, którą chciałbyś się zająć i nawet obmyśliłeś format Twoich przyszłych filmików? Czas pomyśleć o tym, w jaki jeszcze sposób możesz zdobyć potencjalnych obserwatorów. Rozwiązanie dla tego problemu jest proste: odpowiednie tagowanie.

Hasztagi pozwalają na odpowiednie oznaczenie tworzonych treści. Dodanie ich do opisu filmiku zapewnia pojawienie się go w wyszukiwarce aplikacji. Takie pogrupowanie treści sprawia, że są one proponowane odpowiednim kręgom zainteresowań, co wzmacnia szanse na viral, który jest niczym innym, jak zdobyciem dużej popularności danego materiału.

Nie jest jednak sztuką wpisać tagi typu: #fyp#love#music, ponieważ ich powszechność sprawia, że liczba przypisanych do nich filmików jest ogromna. Zamiast tego dobrze jest dodać tagi typowe dla kategorii, w której rzeczone filmiki mają się pojawić. W tym celu możesz przejrzeć popularne konta leżące w kręgu Twoich zainteresowań i zobaczyć, jakich tagów używają inni twórcy. To właśnie te oryginalne tagi w połączeniu z tymi podstawowymi są w stanie wypchnąć Twoje treści na przód kolejki im podobnych.

Relacja z obserwującymi

Co prawda nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale odpowiedni kontakt z odwiedzającymi Twój profil może być dobrym sposobem na popchnięcie go ku popularności.

Załóżmy, że Twoje pierwsze filmiki zostały zauważone choćby przez kilka osób. Ktoś Cię zaobserwował, ktoś skomentował Twoje materiały, a nawet zauważyłeś, że uzyskałeś pewną ilość serduszek. Nie pozwól pójść temu na marne! Im większa aktywność przy Twoich filmikach, tym większa szansa na to, że będą one pojawiały się na ekranach telefonów konkretnych społeczności.

Co możesz zrobić, żeby Twój start na TikToku był sukcesem? Odwdzięcz się tym samym. Odwiedzaj profile innych twórców, komentuj ich treści, dawaj przy nich serduszka. Te same serduszka możesz klikać przy komentarzach pojawiających się przy Twoich filmikach, aby pokazać swoim widzom, że widzisz ich i jesteś zainteresowany ich zdaniem. Odpowiadaj na te komentarze zarówno przy pomocy klawiatury, jak i słownie, ponieważ masz możliwość stworzenia filmiku w ramach reakcji na to, co mają do powiedzenia. Jeśli inni zauważą Twoją aktywność, zyskasz w ich oczach i coraz chętniej będą odwiedzać Twój profil.

Inne media społecznościowe

Dodatkowym krokiem, który co prawda nie jest koniecznością, ale może pomóc w spopularyzowaniu Twojego profilu, jest rozpowszechnianie go w innych mediach społecznościowych. Czasami warto opublikować subtelną reklamę własnych treści na Twitterze. Kiedy indziej możesz próbować swoich sił w specjalnych grupkach na Facebooku, które traktują o TikToku czy o tematyce, której dotykają Twoje materiały. Jeśli pragniesz poszerzyć swoje zasięgi, Instagram może pomóc Ci w znalezieniu nowych widzów. Większość osób korzysta z co najmniej dwóch aplikacji społecznościowych i często przeglądanie jednej z nich prowadzi do zapoznania się z twórcami, którzy promują się gdzie indziej. Być może w ten sposób będziesz w stanie znaleźć nowego widza, który zostanie na dłużej.

Początki na TikToku bywają trudne, jednak każdy od czegoś zaczyna i nie można poddawać się już na wstępie. Warto też podkreślić, że wraz z czasem nabywa się doświadczenia i operowanie określoną aplikacją staje się dla nas czymś naturalnym. Osiągnięcie tego możliwe jest jednak tylko dzięki wysiłkom i chęciom włożonym w prowadzenie własnego profilu. Dlatego nie wahaj się i śmiało załóż konto na TikToku, żeby spróbować tam swoich sił.

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Czy mogę prowadzić TikToka samodzielnie?

Tak! W każdej chwili możesz również prowadzenie powierzyć specjalistom – firmie zajmującej się prowadzeniem TikToka.

Czy muszę posiadać jakieś zdolności aby prowadzić TikToka?

Nie, nie musisz posiadać specjalnych zdolności. Wszystkiego możesz nauczyć się np. z YouTube.

Odkryj wyjątkowe rabaty na TikTok Marketing! Skorzystaj z atrakcyjnych kuponów rabatowych i obniż zamówienie nawet o 50%!

Oferta dotyczy wybranych pakietów lub wybranych dni. Sprawdź aktualnie obowiązujące kody rabatowe klikając w poniższy przycisk.